Kodiak dag 3

Idag skulle det bli en ganska lugn dag var det tänkt. Jag, Ann och Niclas skulle  på förmiddagen åka till affären och köpa lite snacks som vi skulle ta med oss ut i fält. Sen skulle vi mötas alla för ett kort möte inför morgndagen och sen skulle vi ta en sista utflykt innan jag skulle lämna tillbaka hyrbilen. Men istället blev det en väldigt stressig dag.

När jag stod i kassan i affären ringde Christopher och sa att de hade sagt att vädret skulle bli väldigt dåligt de kommande två dagarna så vi var tvungna att flyga idag. Det innebar att jag körde Ann och Niclas till hotellet så att de kunde packa iordning sina grejer medan jag körde ut till flygplatsen och hämtade den sista deltagaren. En ung tjej från England.

När vi kom tillbaka till hotellet visade det sig att jag var tvungen att tömma mitt rum genast och det inbar att jag bara slängde ihop allting utan större kontroll. Men det gick det med. Sen bar det av till den lilla privata flygplatsen för invägning.

Genast när vi kom dit blev vi varnade om att vädret inte såg bra ut för kvällen så vi skulle inte hoppas för mycket.

_MG_0184

Sjön låg spegelblank , lite svårt att förstå att det en liten bit bort blåste hårda vindar.

_MG_0185

FLygpaltskontoret.

_MG_0186

Tre deltagare är invägda och klara för avresa.

Efter att alla var invägda och all packning lämnad så hade vi ett par timmar på oss att få i oss lite lunch, åka till sfären så att den nytillkomna kunde köpa snacks och sen lämna tillbaka hyrbilen. Och det var precis vad vi behövde. Just när jag stod och betalade hyrbilen så ringde Christopher och sa att han skulle hämta upp oss för att åka tillbaka till flyget. Men väl där möttes vi av beskedet att det var jättedåligt väder ute i Hallo Bay och de inte skulle bli någon flygning idag. Ja ha, bara still att hitta sin packning då som fanns utspridd på två olika flygplatser och sen hitta någonstans att bo.

Boendet ordnade sig efter ett tag, skönt det i varje fall.

När vi alla var inpackade på rummen igen så gick vi ner till hamnen för att kolla efter sjölejon. Jag orkade inte dra med mitt tele så jag hade bara mitt 24-105mm och hade väl inte tänkt att ta några bilder alls. Det var ganska skönt att sitta och titta på när de andra fotade havsörnen på stolpen. Men några bilder blev jag förstå tvungen att ta.

_MG_0188

Fyra fotografer och en örn.

När sen örnen kom alldeles nära så fick det allt bli någon bild på den också.

_MG_0216 _MG_0217

Nu ska jag sova och så får vi se vad morgondagen har att erbjuda. Det verkar inte så lovande, men vi får se. Kanske vinden redan passerat förbi.

Ha det gott och ta väl hand om varandra.

Kram/Marie

Your email is never published or shared. Required fields are marked *